Podinspektor ds. wymiaru i windykacji podatków w Referacie Planowania i Finansów
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie średnie: preferowane rachunkowość, ekonomia, finanse,
3) co najmniej roczne doświadczenie w pracy w samorządzie terytorialnym, urzędach administracji rządowej lub instytucjach finansowych,
4) bardzo dobrą znajomość zagadnień związanych z prowadzeniem spraw w zakresie windykacji i egzekucji podatków i opłat, niepodatkowych należności budżetowych,
5) pełna zdolność do czynność i prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
8) znajomość obsługi komputera w zakresie poczty elektronicznej, Internetu, pakietu MS Office, Windows, programów informacji prawnej,
9) nieposzlakowaną opinią,
10) znajomość przepisów prawnych:
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości,
- ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych(1),
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych,
- ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej,
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym
w administracji(1), - rozporządzenia wykonawcze do w/w ustaw.
1) umiejętność planowania, sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji,
2) wysoka kultura osobista,
3) umiejętność pracy w zespole,
4) umiejętność obsługi interesantów,
5) umiejętność stosowania odpowiednich przepisów prawa,
6) umiejętność pracy pod presją czasu, umiejętność negocjacji,
7) kreatywność, rzetelność, umiejętność komunikacji interpersonalnej, terminowość, dyspozycyjność,
8) prawo jazdy kategorii B.
I. Zadania główne:
1) W zakresie planowania i realizacji budżetu Gminy:
- przygotowywanie projektów uchwał podatkowych,
2) W zakresie księgowości podatkowej i opłat:
1) prowadzenie kart podatków od gospodarstw rolnych i od nieruchomości dla poszczególnych podatników,
2) bieżąca aktualizacja powierzchni gruntów,
3) sporządzanie wymiaru podatku rolnego, leśnego oraz podatku od nieruchomości
4) sporządzanie rejestrów wymiarowych,
5) prowadzenie rejestru przypisów i odpisów podatkowych,
6) przygotowywanie dokumentacji w sprawie umorzeń podatkowych oraz ulg,
7) powadzenie aktualizacji materiałów do spisów rolnych,
8) wydawanie zaświadczeń o wielkości gospodarstwa oraz o stanie majątkowym,
9) prowadzenie kontroli deklaracji i informacji podatkowych
10) podejmowanie czynności egzekucyjnych w stosunku do dłużników,
11) księgowanie wpłat podatków od nieruchomości,
12) prowadzenie ewidencji środków transportowych,
13) księgowanie wpłat podatku od środków transportowych,
14) wystawianie upomnień zalegającym podatnikom,
15) sporządzanie i ewidencjonowanie tytułów wykonawczych dla zalegających podatników,
16) rozliczanie inkasentów z zebranych rat podatku,
17) księgowanie podatków na kontach podatników,
3) Z zakresu realizacji ubezpieczeń obowiązkowych:
1) kontrola realizacji obowiązku zawierania ubezpieczeń O.C. rolników,
2) egzekwowanie zawierania ubezpieczeń.
4. Wydawanie decyzji w sprawach:
1) przyznawania ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym,
2) przyznawania ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów,
3) podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego, podatku od środków transportowych,
4) ustalanie łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych.
II. Zadania pomocnicze:
1) współdziałanie z innymi komórkami urzędu,
2) przygotowywanie danych do obowiązujących sprawozdań i deklaracji,
3) współpraca z Lubelską Izbą Rolniczą.
1) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2) list motywacyjny,
3) życiorys - curriculum vitae - z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
4) kserokopie świadectw pracy- potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje
i uprawnienia zawodowe.- potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
6) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz
o korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2016 r. poz.922 ze zm.) opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 ze zm.)”.
Oświadczenie o powyższej treści może być także złożone oddzielnie z zaznaczeniem, że dotyczy wszystkich złożonych dokumentów związanych z procesem rekrutacji do pracy.
- stanowisko urzędnicze związane z pracą administracyjno – biurową z obsługą urządzeń technicznych i dostępem do Internetu; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
z zastosowaniem narzędzi informatycznych,- zawarcie umowy o pracę na pełen etat począwszy od 02 stycznia 2018 r.,
- na stanowisku nie występują uciążliwe i szkodliwe warunki pracy,
- możliwe narażenie na stres,
- wynagrodzenie ustalone zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014r. poz. 1786 ze zm.) oraz wewnętrznym Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy w Turobinie,
- budynek Urzędu Gminy w Turobinie jest niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi / nie wynosi 1 co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub przesłane w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - (nazwa stanowiska) ” na adres: Urząd Gminy Turobin, 23-465 Turobin, ul. Rynek 4, biuro podawcze pok. nr 11, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 listopada 2017 r. do godz. 15ºº.
W przypadku ofert przesyłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Z osobami, które spełnią wymagania formalne może być przeprowadzona rozmowa, test kwalifikacyjny lub sprawdzenie umiejętności o czym kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub za pomocą innych środków komunikacji.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Turobinie. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji
o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego.
Formularz kwestionariusza osobowego dostępny jest na stronie BIP oraz w pokoju nr 10 Urzędu Gminy w Turobinie.
Dodano do BIP dnia 15-11-2017 10:13:12