Podinspektor ds. wymiaru i windykacji podatków
wyższe kierunek: ekonomia, rachunkowość, prawo i administracja,
- Niezbędne wymagania: (zgodnie z opisem stanowiska)
1) Wykształcenie: wyższe kierunek: ekonomia, rachunkowość, prawo i administracja,
2) Staż pracy: załącznik nr 3 tabela II lit. D do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagrodzenia pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 poz.936)
3) Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust.1 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych (Dz. U z 2019, poz. 1282 t.j.)
- Wymagania dodatkowe: (zgodnie z opisem stanowiska)
1) Doświadczenie zawodowe w organach podatkowych, jednostkach samorządu terytorialnego, podmiotach prowadzących rachunkowość bądź rachunkowość podatkową,
2) Praktyczna umiejętność obsługi pakietu biurowego MS OFFICE, poczty elektronicznej,
3) Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o samorządzie gminnym ,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- Ordynacji podatkowej,
- ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
- ustawy o podatku rolnym,
- ustawy o podatku od środków transportowych,
- ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji,
- Kodeksu postępowania administracyjnego
- przepisy wykonawcze do w/w ustaw.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- w zakresie planowania i realizacji budżetu Gminy:
1) przygotowywanie projektów uchwał podatkowych,
- w zakresie księgowości podatkowej i opłat:
1) prowadzenie kart podatków od gospodarstw rolnych i od nieruchomości dla poszczególnych podatników,
2) bieżąca aktualizacja powierzchni gruntów,
3) sporządzanie wymiaru podatku rolnego, leśnego oraz podatku od nieruchomości
4) sporządzanie rejestrów wymiarowych,
5) prowadzenie rejestru przypisów i odpisów podatkowych,
6) przygotowywanie dokumentacji w sprawie umorzeń podatkowych oraz ulg,
7) powadzenie aktualizacji materiałów do spisów rolnych,
8) wydawanie zaświadczeń o wielkości gospodarstwa oraz o stanie majątkowym,
9) prowadzenie kontroli deklaracji i informacji podatkowych
10) podejmowanie czynności egzekucyjnych w stosunku do dłużników,
11) księgowanie wpłat podatków od nieruchomości,
12) prowadzenie ewidencji środków transportowych,
13) księgowanie wpłat podatku od środków transportowych,
14) wystawianie upomnień zalegającym podatnikom,
15) sporządzanie i ewidencjonowanie tytułów wykonawczych dla zalegających podatników,
16) rozliczanie inkasentów z zebranych rat podatku,
17) księgowanie podatków na kontach podatników.
3.w zakresie sporządzania sprawozdań podatkowych dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.
- Wymagane dokumenty:
1) Kwestionariusz osobowy.
2) List motywacyjny.
3) Życiorys - curriculum vitae - z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
4) Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie wykształcenia,
5) Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy,
6) Kopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności /ukończone szkolenia, kursy itp./,
7) Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
8) Oświadczenie potwierdzające nieposzlakowaną opinię,
9) Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10) Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim,
11) Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność*
* W przypadku osoby niepełnosprawnej, która zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art.13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych /(Dz.U. z 2019 r. poz.1282 )
- Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1) Praca w pełnym/niepełnym wymiarze czasu pracy………………….…………….
2) Praca przy komputerze poniżej/powyżej 4 godzin……………………………….…
3) Wyposażenie stanowiska pracy: zestaw komputerowy, drukarka,
4) Fizyczne warunki pracy: praca w godzinach 7.15-15.15 od poniedziałku do piątku,
5) Uciążliwości fizyczne występujące w miejscu wykonywania czynności zawodowych: stres związany z bezpośrednią obsługą klienta, czynności wykonywane w pozycji siedzącej.
6) Inne: w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy prace na stanowisku urzędniczym umowa o prace zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, a pracownik zostanie skierowany do służby przygotowawczej.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Turobinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi / nie wynosi co najmniej 6%.
- Terminy i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – podinspektora ds. wymiaru i windykacji podatków ” należy składać w formie pisemnej
w zaklejonej kopercie w siedzibie Urzędu Gminy w Turobinie- biuro podawcze, pokój nr 11, parter lub przesłać na adres: Urząd Gminy Turobin, 23-465 Turobin, ul. Rynek 4,) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 grudnia 2019 r. do godziny 12.00 /o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu lub data złożenia w Urzędzie/.
- Informacje inne:
1) Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty te mogą zostać odebrane do dnia
31 stycznia 2020 r..a nieodebranie po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone,
2) Kandydaci proszeni są o podanie kontaktu telefonicznego lub elektronicznego w celu powiadomienia o kwalifikacji do poszczególnych etapów.
3) Wszystkie oświadczenia muszą posiadać datę i własnoręczny podpis.
4) Kopie dokumentów muszą zawierać klauzulę „za zgodność z oryginałem” datę
i własnoręczny podpis.
5) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Turobinie.
6) Wybrany kandydat przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7) Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 84 6833343 wew. 48
- Dane osobowe-klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady9UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE/RODO/. Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
1) Administrator danych i kontakt do niego: Urząd Gminy w Turobinie ul. Rynek 4 23-465 Turobin,
2) Kontakt do inspektora ochrony danych: we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem można kontaktować się elektronicznie z Inspektorem Ochrony Danych: iodo@turobin.pl
3) Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w Urzędzie Gminy w Turobinie,
4) Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w Urzędzie Gminy w Turobinie /z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Wójt Gminy ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska/
5) Uprawnienia:
a) prawo żądania od administratora danych dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także prawo do przeniesienia danych, żądanie w tej sprawie można przesłać na adres kontaktowy administratora danych podany powyżej,
b) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Dodano do BIP dnia 11-12-2019 15:44:48