podinsp. ds. rolnictwa i ochrony przyrody
wyższe,
- Niezbędne wymagania: (zgodnie z opisem stanowiska)
- Wykształcenie: wyższe,
- Staż pracy: załącznik nr 3 tabela II lit. D do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagrodzenia pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018 poz.936)
- Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust.1 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych (Dz. U z 2019, poz. 1282 t.j.)
- Wymagania dodatkowe: (zgodnie z opisem stanowiska)
- Praktyczna umiejętność obsługi pakietu biurowego MS OFFICE, poczty elektronicznej,
- Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o samorządzie gminnym ,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o ochronie zwierząt,
- ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt
- ustawa o ochronie przyrody,
- ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego,
- zadania, wykonywanie przez gminę jako zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu narkomani,
- ustawa o ochronie roślin
- ustawa o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
- Kodeksu postępowania administracyjnego,
- przepisy wykonawcze do w/w ustaw.
- Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- W zakresie rolnictwa, leśnictwa:
- współdziałanie ze społeczno-zawodowymi organizacjami rolników i samorządów rolniczych, działających w rolnictwie lub na rzecz rolnictwa w zakresie wynikających z przepisów prawa,
- współdziałanie w zakresie organizowania poradnictwa i doradztwa fachowego
w zakresie rolnictwa indywidualnego, - współpraca ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawiania się chwastów, chorób i szkodników,
- wzywanie do wykonywania określonych czynności w zakresie ochrony roślin przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, naliczanie i pobieranie opłat,
- wymierzanie kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
- wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi, a w przypadku upraw tych roślin bez zezwolenia wydawanie decyzji nakazujących ich zniszczenie lub wykonanie zastępcze z zakresie zniszczenia tych upraw,
- wydawanie decyzji w sprawie odebrania właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowanie i przekazywanie go do schroniska dla zwierząt albo innej osobie lub instytucji,
- zapobieganie bezdomności zwierząt, zapobieganie opieki zwierząt bezdomnym,
- prowadzenie spraw dotyczących wyłapywania zwierząt bezdomnych i umieszczanie ich w schronisku,
- wydawanie zezwoleń na utrzymywania psa uznawanego za rasę agresywną,
- przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu zachorowania zwierząt na chorobę zaraźliwą, a w przypadku wałęsania się psa chorego lub podejrzanego o wściekliznę podjęcie starań mających na celu jego schwytanie a w razie niemożności dokonania tego powiadomienie sąsiednich gmin i najbliższego posterunku policji,
- sprawowanie administracji, mającej charakter organizatorski w zakresie łowiectwa,
- współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy, w szczególności z zakresie ochrony zwierzyny bytującej na jej terenie,
- organizowanie prac zadrzewieniowych na terenie gminy, na gruntach stanowiących własność gminy,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych należących do kompetencji organów gminy,
- wykonywanie innych czynności ustawowych, mających za zadanie zapobieganie degradacji gruntów, w tym przygotowywanie stosownych projektów uchwał i decyzji,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń do celów obrotu gruntami,
- wydawanie zaświadczeń do pracowniczego stażu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownika wynikające ze stosunku pracy, zgodnie z ustawą z 20.07.1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy (Dz. U z 1990 r. nr 54, poz. 310),
- współpraca z Wojewódzkim Urzędem Statystycznym a szczególności:
- przygotowywanie i przekazywanie szacunków oraz sprawozdań z zakresu rolnictwa,
- wykonywanie czynności związanych z organizacją i przeprowadzaniem spisów rolnych.
- W zakresie gospodarowania odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest:
- przygotowanie i opracowywanie programów usuwania wyrobów azbestowych na terenie Gminy,
- prowadzenie bazy danych wyrobów zawierających azbest zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- nadzór nad realizacją programów usuwania wyrobów zawierających azbest,
- pozyskiwanie funduszy zewnętrznych na usuwanie i utylizację wyrobów azbestowych.
III. w zakresie zwrotu podatku akcyzowego rolnikom:
- przyjmowanie wniosków, ustalanie limitu zwrotu podatku, opracowanie decyzji,
- ustalanie wysokości dotacji na realizację zadania,
- prowadzenie egzekucji nienależnie pobranego zwrotu podatku,
- przygotowywanie i przekazywanie sprawozdań z zakresu akcyzy.
- w zakresie reagowania w stanie klęski żywiołowej:
- prowadzenie dokumentacji związanej z wystąpieniem zdarzeń o charakterze klęski żywiołowej w gospodarstwach rolnych,
- wnioskowanie o ogłoszenie stanu klęski żywiołowej,
- monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji,
- realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej,
- współpraca ze stanowiskiem wojskowych i obronnych, informacji niejawnych, OSP
i OC w sprawie opracowania i analizowana planów reagowania kryzysowego, - planowanie wsparcia organów kierujących działaniami prowadzonymi podczas ogłoszenia stanu klęski żywiołowej,
- przygotowanie warunków umożliwiających koordynację pomocy humanitarnej,
- organizowanie posiedzeń gminnego zespołu reagowania oraz organizacja ćwiczeń.
- Zadania pomocnicze:
1) współdziałanie z innymi komórkami urzędu,
- Wymagane dokumenty:
- Kwestionariusz osobowy.
- List motywacyjny.
- Życiorys - curriculum vitae - z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie wykształcenia,
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy,
- Kopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności /ukończone szkolenia, kursy itp./,
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie potwierdzające nieposzlakowaną opinię,
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim,
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność*
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2019 r. poz.1781 ) opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r., poz.1781) oraz z ustawą z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282.)”.
Oświadczenie o powyższej treści może być także złożone oddzielnie z zaznaczeniem, że dotyczy wszystkich złożonych dokumentów związanych z procesem rekrutacji do pracy.
* W przypadku osoby niepełnosprawnej, która zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art.13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych /(Dz.U. z 2019 r. poz.1282 )
- Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- Praca w pełnym/niepełnym wymiarze czasu pracy………………….…………….
- Praca przy komputerze poniżej/powyżej 4 godzin……………………………….…
- Wyposażenie stanowiska pracy: zestaw komputerowy, drukarka,
- Fizyczne warunki pracy: praca w godzinach 7.15-15.15 od poniedziałku do piątku,
- Uciążliwości fizyczne występujące w miejscu wykonywania czynności zawodowych: stres związany z bezpośrednią obsługą klienta, czynności wykonywane w pozycji siedzącej, wyjazdy w teren
- Inne: w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy prace na stanowisku urzędniczym umowa o prace zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, a pracownik zostanie skierowany do służby przygotowawczej.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Turobinie, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi / nie wynosi co najmniej 6%.
Urząd Gminy Turobin, 23-465 Turobin, ul. Rynek 4,
- Informacje inne:
- Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty te mogą zostać odebrane do dnia
31 stycznia 2021 r, a nieodebranie po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone, - Kandydaci proszeni są o podanie kontaktu telefonicznego lub elektronicznego w celu powiadomienia o kwalifikacji do poszczególnych etapów.
- Wszystkie oświadczenia muszą posiadać datę i własnoręczny podpis.
- Kopie dokumentów muszą zawierać klauzulę „za zgodność z oryginałem” datę
i własnoręczny podpis. - Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Turobinie.
- Wybrany kandydat przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. 84 6833343 wew. 48
Dodano do BIP dnia 23-11-2020 14:58:02